Ilość odwiedzin na stronie: 5344
|
Departament Opinii Prawnych i Legislacji |
|
Zakres zadań Departamentu Opinii Prawnych i Legislacji (DOPL) |
Do zakresu zadań radców wykonujących pracę w Departamencie Opinii Prawnych i Legislacji należy: 1) wydawanie opinii prawnych w sprawach dotyczących ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa; 2) opracowanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych; 3) uczestniczenie w konferencjach uzgodnieniowych i komisjach prawniczych dotyczących projektów aktów normatywnych 4) wykonywanie obsługi prawnej Głównego Urzędu, w tym; a) wydawanie opinii prawnych oraz sporządzanie projektów umów i pełnomocnictw, b) opracowywanie projektów zarządzeń Prezesa i innych przepisów wewnętrznych obowiązujących w Prokuratorii Generalnej oraz opiniowanie takich projektów c) uczestniczenie w postępowaniach związanych z udzielaniem zamówień publicznych; 5) wykonywanie zastępstwa procesowego Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi i wojskowymi oraz przed Sądem Najwyższym w sprawach przekazanych do prowadzenia przez Prezesa lub właściwego wiceprezesa; 6) reprezentowanie Rady Ministrów lub ministrów w postepowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym w sprawach przekazanych do prowadzenia przez Prezesa lub wlaściwego wiceprezesa; 7) udział w postępowaniach przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi w stosunkach międzynarodowych w sprawach przekazanych do prowadzenia przez Prezesa lub właściwego wiceprezesa.
W skład Departamentu Opinii Prawnych wchodzą: 1) stanowisko pracy radcy, któremu powierzono funkcję dyrektora; 2) stanowisko pracy radcy, któremu powierzono funkcje wicedyrektora; 3) stanowiska pracy radców; 4) stanowiska pracy do spraw specjalistycznych; 5) stanowiska pracy asystentów dyrektora i wicedyrektora.
Dyrektor Departamentu Opinii Prawnych i Legislacji podlega właściwemu wiceprezesowi.
|
Informację dodał/a: Piotr Alberski, data dodania: 2006-04-20
Informację zaktualizował/a: Piotr Alberski, data aktualizacji: 2012-01-17
|
|
|