Aktualności


Ilość odwiedzin na stronie: 5344

Departament Opinii Prawnych i Legislacji
Zakres zadań Departamentu Opinii Prawnych i Legislacji (DOPL)
Do zakresu zadań radców wykonujących pracę w Departamencie Opinii Prawnych  i Legislacji należy:
1) wydawanie opinii prawnych w sprawach dotyczących ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa;
2) opracowanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych;
3) uczestniczenie w konferencjach uzgodnieniowych i komisjach prawniczych dotyczących projektów aktów normatywnych
4) wykonywanie obsługi prawnej Głównego Urzędu, w tym;
   a) wydawanie opinii prawnych oraz sporządzanie projektów umów i pełnomocnictw,
  b) opracowywanie projektów zarządzeń Prezesa i innych przepisów wewnętrznych obowiązujących w Prokuratorii Generalnej     oraz opiniowanie takich projektów
   c) uczestniczenie w postępowaniach związanych z udzielaniem zamówień publicznych;
5) wykonywanie zastępstwa procesowego Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi i  wojskowymi oraz przed Sądem Najwyższym w sprawach przekazanych do prowadzenia przez Prezesa lub właściwego wiceprezesa;
6) reprezentowanie Rady Ministrów lub ministrów w postepowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym w sprawach przekazanych do prowadzenia przez Prezesa lub wlaściwego wiceprezesa;
7) udział w postępowaniach przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi w stosunkach międzynarodowych w sprawach przekazanych do prowadzenia przez Prezesa lub właściwego wiceprezesa.

W skład Departamentu Opinii Prawnych wchodzą:
1) stanowisko pracy radcy, któremu powierzono funkcję dyrektora;
2) stanowisko pracy radcy, któremu powierzono funkcje wicedyrektora;
3) stanowiska pracy radców;
4) stanowiska pracy do spraw specjalistycznych;
5) stanowiska pracy asystentów dyrektora i wicedyrektora.

Dyrektor Departamentu Opinii Prawnych i Legislacji podlega właściwemu wiceprezesowi.

 



Informację dodał/a: Piotr Alberski, data dodania: 2006-04-20
Informację zaktualizował/a: Piotr Alberski, data aktualizacji: 2012-01-17